Saturday 14 January 2012

Kameraa mä metsästän... apua kaivataan!

Oon varmastikin maininnut, että mun nykyinen kamera on todella huono tai no kyllä sillä hyvässä valossa saa ihan jees kuvia mutta muuten ois paljonkin parantamisen varaa. Uusi kamera on siis hakusessa/on ollut hankintalistalla jo kohta vuoden mutta kun en osaa päättää minkä ostaisin.

Muutamat viimiset päivät onkin menneet internetin ihmeellisessä maailmassa kamera-arvioita lukien ja nyt on sitten pää ihan pyörällä.

En osaa päättää ostaisinko järkkärin vai sellasen compact -pro kameran joka siis näyttää näyttää enemmän normi kameralta mutta jossa voi vaihtaa linssejä on enemmän toimintoja. En osaa selittää paremmin kun en oo asiantuntija ;)

Näitten kameroiden välillä tässä nyt sitten pähkäilen:

Nikon D3100.
Oon lukenut tästä monia arvosteluja ja niiden perusteella tää ois hyvä järjestelmäkamera aloittelijalle eli siis mulle




Olympus PEN PL-2



Olympus PEN E-PM1

Noi Olympuksen kamerat ois just niitä Compact Pro kameroita eli ne ois kevyempiä ja pienempiä ku järkkärit eli helpompi kuljettaa mukana yms. eli siinä mielessä tällänen ois kiva. Se tulis varmaankin otettua mukaan useammin ku järkkäri mut sit taas toisaalta järkkäri ois monipuolisempi. Hmmm....????


Onko jollain lukijalla kokemusta näistä kameroista tai suositusta jostain muusta saman hintaluokan kamerasta? En nyt siis etsi mitään ihan tavallista digikameraa vaan jotain vähän tehokkaampaa ja monipuolisempaa välinettä. Ja mun budjetti on siinä €800 paikkeilla.

Otan kaikki suositukset/kommentit/kokemukset erittäin mielelläni vastaan :)



2 comments

  1. Mä oon kanssa etsimässä uutta kameraa, ja oon pähkäilly Nikonin ja Canonin välillä. Samoin Sonyn Nex -pikkukamera (vastaa varmaan noita olympuksia), johon voi vaihtaa objektiiveja kiinnostaa. Kävin hieman kyselemässä liikkeestä, ja suosittelivat järkkäriä, jos sellainen on hakusessa. Tuollainen pikkukamera on sopiva esim. toiseksi kameraksi tai sitten niille, jotka haluavat siirtyä peruspokkareista aavistuksen järkkäreiden maailmaan. Sonya oon kokeillut, ja se on kivan pikkuinen, ja silti laadukas.

    En nyt kauheasti saanut autettua sua, mutta riippuu siis siitä, mitä olet etsimässä. Onhan nuo pikkukameratkin varmasti erinomaisia, vaikka eivät järkkäreiden tasolle ylläkään ja sellainen mahtuu mukaan minne vaan... Itse mietiskelen vielä, vaikea valinta.

    Ja muuten tässä uusi blogini, jos tykkäät käydä kurkkaamassa: http://catherinasbook.blogspot.com/

    Avelina (Catherina)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mä kävin kanssa vähän kyselemässä noista kameroista yhdestä liikkeestä lounastaoulla ja olivat sitä mieltä, etää järkkäri on endottomasti parempi ostos. Ja suosittelivat just tota Nikonin D3100:sta hyväksi aloittelijalle... eli tilasin sen sitten samana iltana ja sen pitäis saapua huomenna tai ens viikon alussa :) Jännää!!

      Kiva, että sulla on uus blogi. Täytyy mennä heti tutkimaan :)

      Delete

© Living in Down Under
Maira Gall