Wednesday 9 January 2013

Permanent

Eilen töistä kotiin tullessa oli sängyn päällä kirje odottamassa. Kirje oli Australian maahanmuuttoviranomaisilta ja he ystävällisesti ilmoittivat, että mulle on myönnetty pysyvä oleskelulupa Australiaan. Eli toisin sanoen olen nyt Australian Permanent Resident. Woohooo!!!

En mä hetkeäkään uskonut, että mikään voisi mennä vikaan mun viisumin toisen osan käsittelyssä mutta täytyy myöntää, että olo on kuitenkin todella helpottunut.

Vähän yli kolme kuukautta ton pysyvän oleskeluluvan saamisessa meni ja mitään lisäinfoa immi ei meidän suhteesta kaivannut tälläkään kertaa. Ollaan ilmeisesti hyvinkin uskottavasti aidossa suhteessa :)

Kahden vuoden päästä voin sitten hakea Australian kansalaisuutta jos niin haluan. Mitään päätöksiä sen suhteen en ole tehnyt vielä eikä tässä mikään kiire olekaan. Nyt nautitaan siitä ettei tarvitse (ainakaan muutamaan vuoteen) anoa viisumia tai odottaa viranomaisten päätöstä siitä saadaanko olla yhdessä ja rakentaa elämää Australiaan.
Fiilikset on kieltämättä aika hyvät tällä hetkellä!! :)




p.s. satunnaiset kuvat on Uude Vuoden aatolta hetkeä ennen puolta yötä. Kiivettiin yhdelle mäelle katsomaan kaupungin ilotulituksia mutta valitettavasti näkyvyys ei ollut paras mahdollinen. Mahtava ilta silti.

7 comments

  1. Onnea hurjasti!!!!!!
    Ma odottelen just ykkosvaiheen vastauksia, case officer lupaili vastausta jo tammikuun loppuun. Oon aika hammentynyt, jos taa tosiaan menee alle 2 kk lapi, jouluineen kaikkieen.. :O

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos paljon!! :)
      Mä pidän täällä itä-rannikolla peukkuja, että saat sun viisumin nopeasti. Alle 2kk on tosiaan tosi nopeasti mutta oon kuullu, että joskus ne käsitellään ihan pikavauhtia ja joskus taas kestää ikuisuuden. Riippuu paljo tilanteesta ja myös case officerista ja tietenkin siitä miten paljon sillä hetkellä on ruuhkaa.
      Yksillä tutuilla on nyt mennyt 1,5 vuotta ekan vaiheen käsittelyyn mutta vihdoinkin näyttäis olevan valoa tunnelin päässä koska tuli pyyntö hankkia rikosrekisteriote ja mennä lääkärintarkastukseen.

      Delete
  2. Minä sain PR:n keskiviikkona, oli tosin päivätty 10.1.2013. Kakkosvaiheen paprut laitoin marraskuun lopussa, joten 6 viikkoa kesti. Onnea siis meille molemmille täältä Adelaidesta!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos ja onnittelut sinnekin päin PR:n johdosta :)

      Delete
  3. Ahh unelmamatka olis Asutraliaan.. Kun pääsiskin joskus =)

    ReplyDelete

© Living in Down Under
Maira Gall